miercuri, 19 martie 2008

Dragoste de voluntariat

Aseara am mers o fuga pana la Centrul Cultural Reduta din Brasov pentru a fi alaturi de fostii mei colegi de ONG studentesc de la BEST.Era prima zi a unui festival de scurt metraje numit BEST Film Festival si am dorit sa fiu si eu alaturi de organizatori pentru a-i sustine moral si
nu numai. Am ajuns insa chiar la incheierea proiectiilor din cauza unei alte sedinte, de data aceasta politica. Totusi, cele 20 de minute petrecute la Reduta mi-au reamintit de vremurile cand faceam voluntariat dezinteresat si cateva din valorile extraordinare pe care acest voluntariat m-a facut sa le castig. Intoxicat de stirile criminale de la ora 5 de la PROTv, de "succesurile" Elenei Basescu, de tot felul de magi ce apar la televizor, uitam ca langa noi sunt oameni care-si sacrifica din timpul lor liber, din energia lor, din viata lor personala, pentru a creea evenimente de voluntariat de care altii beneficiaza. Astfel de oameni sunt cei de la BEST: studenti dedicati unei cauze nobile, pe care 75% din politicienii de orice varsta nu o mai pot intelege.
Si politica este pana la urma un gest voluntar, in sensul in care nu te obliga nimeni [ in mod normal ] sa te inscrii intr-un partid si sa activezi
politic fortat. In mod normal in politica intri pentru ca vrei. Ce vrei ??? Asta deja e o alta poveste .... Motivatia individuala difera de la om la om
... Unii vor putere, influenta, altii vor o slujba, altii vor bani, altii vor niste prieteni ... si unii, putini, vor o cariera politica in adevaratul sens al
cuvantului.Ultimii sunt cei mai importanti pe termen lung, sunt cei ce intra intr-un partid si in universul politicii pentru a face cariera, pentru a fi acolo la bine si la greu. Sunt in schimb si cei ce sufera cel mai tare, pentru ca apartenenta doctrinara si sufleteasca fata de un partid iti exacerbeaza toata trairile indiferent ca e vorba de satisfactii sau din contra, de insatisfactii.
Am alaturat intentionat in aceasta postare pe blog doua categorii care, desi par diferite, fac parte din aceelasi filon al voluntariatului: filonul
pozitiv al celor ce construiesc lucruri din pasiune si placere. Eu am fost membru BEST, voi fi pentru eternitate sufleteste membru BEST, iar acum am sarit in barca liberalismului [ doctrina in care cred ca
tanar ], in barca celor ce vor sa-si construiasca prin munca o cariera politica. Am gasit in PNL o nisa perfecta pentru cei ca mine, cu experienta ONG-ului in spate, hotariti, determinati si cu scopuri bine definite pe termen scurt, mediu si lung. Personal, ii astept pe toti cei hotarati din mediul ONGist sa treaca la urmatorul nivel alaturi de mine si ii asigur ca vor avea satisfactii deosebite.

In final, as dori sa mentionez ca tot ieri la Reduta, imediat dupa festivalul de film, au intrat pe scena si cativa liceeni, ce se pregateau de un
concurs de dans intre licee. Alta activitate de voluntariat ce ma face sa regret ca astfel de actinui nu-s mediatizate, in timp ce fufele ca Elena
Basescu apar pe prima pagina si cand trag un vant. Daca avea alt nume era doar o proasta, asa este o proasta prezidentiala ridicata la rang de
vedeta. Sa ne traiasca !! La mai mare !! Multe 'succesuri' Elena !!

2 comentarii:

Lavinia spunea...

Cipri, bine ai venit in blogosfera!
Sa te tii de treaba. Uite, vezi, inca o activitate de voluntariat, ca tot iti era dor...
Si mie mi-e dor, dar simt ca au cam trecut vremurile alea. Pur si simplu am alte nevoi. Si acum voluntariatul mi se pare un lux. Cat priveste politica...am avut odata un debate despre cum ar fi daca politica s-ar face pe baza de voluntariat (dincolo de vointa, ma refer la lipsa oricarei remuneratii)...a fost foarte interesant...

Caudica spunea...

Ai dreptatate...bine ca exista organizatii precum BEST-ul...succes in continuare atat tie , cat si lor...