miercuri, 26 martie 2008

Imprevizibilul Traian Basescu devine previzibil

Am votat cu Traian Băsescu. Ba nu, fraza asta este "politically incorect". Am muncit ca Traian Băsescu să iasă preşedinte. Am lipit afişe cu Traian Băsescu, am împărţit chibrite cu Traian Băsescu, am trimis mesaje de pe telefonul meu de gen "Congo", mi-am convins familia şi prietenii să voteze cu Traian Băsescu.

Am stat să analizez de ce am făcut asta ... şi am ajuns la concluzia că aş fi făcut aproape orice să nu mai aud de PSD şi Adrian Năstase.

Ca să pun capăt unei posibile speculaţii: Nu regret nimic. A fost decizia anului 2004.

Acum însa privesc retroactiv activitatea dl. Preşedinte Traian Băsescu şi cred că nu este figura politică de care Romania avea nevoie în anul integrarii în UE.

Nu o să insist pe celebrele "ţigancă împuţită", "găozar", "faţă de papion", "păsărică", "oligarhi şi moguli", "cei 322" .... le ştiţi cu toţii.

Am surprins însa o nouă faţă a lui Traian Băsescu: cea de imprevizibil ce devine previzibil tocmai pentru că este constant imprevizibil.

Presa şi publicul larg nu a mai trecut cu vederea gafele micuţei şi la propriu şi la gândire Elena Băsescu. Fiica preşedintelui a fost tratată aşa cum a vrut, ca un om politic, şi când a vazut că nu-i place ... hop .... sare tăticul s-o apere ....

Şi cum face Traian Băsescu asta ?? Foarte simplu ... Aplică metoda patentată - "Să dăm vina pe presă şi pe campania de denigrare la adresa preşedintelui şi a familiei sale" .... Interesant ....

Dacă făcea asta acum 3 ani ... eram cu toţii surprinşi în offside şi am fi spus ... "Da, domnule, Băsescu are dreptate !! Ce au aştia cu fiică-sa ? Să le fie ruşine !! Să-i lase fata în pace !!"

Astăzi însa ... şocul nici măcar nu mai există ... Am asistat la atâtea ieşiri nepotrivite cu funcţia prezidenţială ale lui Traian Băsescu încât el a devenit previzibil tocmai prin aceste ieşiri imprevizibile.

Stilul manipulant al preşedintelui începe să nu mai prindă la oameni. Este ca şi cum ai vedea aceelaşi numar de magie de mai multe ori. Prima oara te minunezi de cum face ce face, a doua oară incepi să verifici, a treia oară nu mai eşti păcălit de spectacolul care ascunde actul "magic" în sine ... până când ajungi să vezi esenţa ... că nu e nimic altceva decât o păcăleală ieftină ascunsă sub un spectacol menit să-ţi distragă atenţia de la esenţial.

Asa este şi stilul lui Traian Băsescu. Un act ieftin, o păcăleală, ascunsă de un stil manipulant şi autovictimizant. Şi mă văd nevoit să mă repet, am muncit enorm ca omul ăsta să ajungă preşedinte. Cu toate astea, eu m-am cam lamurit cine este Traian Băsescu şi cât poate ca preşedinte.

Voi ce părere aveţi ??

3 comentarii:

Anonim spunea...

asta este traian un om care era foarte asteptat de multzi ca altfel nu era ales in mandatul asta. dar eu am o intrebare cu cine votam cand nu ai pe cine sa votezi. Nici unul nu pot sa faca ce vrea pt ca sunt altzi care sunt coruptzi asa ca alegi presedinte numai ca sa te reprezinte bine nu sa itzi faca treaba Bogdan

Cipri Sterpu spunea...

Salut anonimule.

Ma tem ca nu am prins treaba cu Bogdan ....

Poti sa-mi explici mai bine ce ai vrut sa zici, te rog.

Si mai am o rugaminte, sa te semnezi la sfarsitul comentariilor, aici suntem intre prieteni.

Bafta

Anonim spunea...

cipri, domnul anonim nu foloseste semnele de punctuatie si poate a vrut sa zica" asa ca alegi presedinte numai ca sa te reprezinte bine, nu sa iti faca treaba...bogdan" :) deci dansul o fi bogdan..zic si eu