luni, 20 iulie 2009

Povesti ce l-ar face si pe Ion Creanga invidios

Povesti adunate de pe la iesirile prin oras cu gasca. Enjoy !!

"Cresteam porumbei voiajori la bunici. Si aveam unul care tot pleca de acasa si il gaseam intr-un sat vecin. Si m-am hotarat sa ii smulg aripile intr-o vara sa nu mai plece. Si asa am facut. In septembrie a inceput scoala si am plecat acasa. Bunicul ma suna toata iarna sa-mi spuna ca porumbelul nu mai pleaca si ca mai mereu gaseste pene in cotetul porumbelului. In aprilie, in vacanta de Pasti am fugit la bunici sa fac acolo sarbatorile. Ma duc plin de curiozitate sa vad porumbelul. Deschid cusca ... era asezat jos ... se uita la mine cu ochii aia mici si blajini ... nu avea aripi ... era cuminte. M-am dus la bunicu' si l-am intrebat daca i-a mai smuls aripile. Mi-a zis ... Nu, nepoate ... de cand ai plecat tu ... nu m-am atins de el. De asta toamna gasesc cotetzul plin de pene. Cred ca si le smulge singur cu ciocul ca sa nu mai plece."

"Frate ... mi-am pus varza in gradina la tzara. Si am muncit la ea de mi-au sarit capacele. Samantza, sapat, udat si tot asa mereu. Cand s-a facut varza mare ma duc in gradina si o privesc mandru ... A doua zi insa ... gasesc o gramada de verze mancate ... Iepurii salbatici au dat iama in varza mea. Ce sa fac ? ... Imi vine o idee. Ma duc si cumpar piper si niste cuie. Seara ... Pun piper pe varza, pe fiecare varza frateeeee. Si cuiele cu varful in sus in jurul verzelor. Si am duc la somn. De dimineatza am cules 3 cosuri de iepuri salbatici. De ce ? Pai e simplu ... cum mancau varza, cum stranutau de la piper si se infigeau in cuiele puse de mine. A doua zi iar 2-3 cosuri de iepuri ... A treia zi ... nimic ... dar nimic, nimic, nimic. Cred ca se aflase intre iepuri ca am pus cuie la varza."

"Mi-am vandut vreo 10 porumbei voiajori. Ia luat unul din Braila. Era colectionar cica. Si am zis ca o sa le fie bine acolo. La vreo 3 saptamani dupa asta ... intr-o dimineatza, aud pe cineva ciocanind la usa. Cand deschid ... nimic ... ma uit in jos. Frateeeee .... erau porumbeii mei. S-au intors ... erau vai de mama lor ... le-a smuls ala din Braila aripile sa nu mai plece si sa se obisnuiasca la noul cotetz. Erau slabiti, pe la 4-5 kg bucata si plini de sange. Au venit saracii incolonati, pe jos pe calea ferata. Bah ... ce destepti sunt porumbeii astia voiajori."

"M-a invatzat si pe mine bunicul sa cresc iepuri de casa. La un moment dat vad cum se urca iepurele pe iepuroaica si incepe sa i-o traga. Si il vad pe iepure cum da ochii peste cap si cade pe spate. Si il intreb pe bunicu' ce se intampla, de ce inchide ochii. Si mi-a zis ca iepurii au pielea fixa si nu le ajunge sa inchida si ochii si sa le acopere si organul sexual. Si daca are ochii deschisi, inseamna ca are organul sexual acoperit de piele, daca are ochii inchisi inseamna ca nu are organul sexual acoperit de piele. Ahaaa ... am zis eu atunci. Dar bunicule ... daca un iepure clipeste des, ce face de fapt ? "

Deocamdata ma opresc aici ... daca va plac mai venim cu altele.

Niciun comentariu: